liten men tuff

Vet inte riktigt hur jag ska börja..

Igår mötte jag och Ph upp William på Pc för vi skulle köra lite snabbt där innan vi skulle till Sticky. Där mötte vi upp Felicia. Både William och Felicia är Ph's kompisar. Trevliga!

Jag är en person som älskar att argumentera och älskar att vinna i en diskution. Jag gav William min så kallad "mördarblick" som alla säger att jag har. Och det kankse jag har också, men det är så kul att driva med personer ibland och få dem att tro att jag är sur för de går alltid på det. Vi fortsatte inne på Sticky, vi stod och kollade på varandra och William kolla bort vilket betydde att jag vann varje gång. Yay haha!

Men iaf, de blev mer folk, vi blev fulla lika så de andra som var där, folk puttades och jag blev irriterad och "råkade" danse i dom.. Ph och Felicia skrattade åt mig o sa att jag är så liten, men tuff.. Och jag antar väl att jag kankse är det då. Säger folk fel saker till mig, börjar tjaffsa då blir jag kaxig.
Felicia drog innan mig, Ph och William. När jag och Ph kände att vi var lite väl fulla så skulle vi dra. Vi kommer ut från Sticky där hon stöter på två killar som är kompis med hennes ex, om jag inte missuppfattat det hela.. Ena killen säger att Ph ska visa brösten och grejer och hon säger Nej. Okej det kankse var lite skämt i det men jag tyckte inte det var kul, inte när Ph får säga nej flera gånger.. Jag går fram mot killen och står nära honom och frågar vad fan han håller på med? Då blev han sur och vi började kaxa mot varandra. Jag tog flera bloss av ciggen och blåste rätt i ansiktet på honom. Då börjar han med att "Oj tror du jag blir rädd av det?" , och jag blåste igen och sa "Nej, det har jag inte sagt". Sen fortsätter det med att han börjar säga "Vad ska du göra åt saken då, ha?" och jag säger detsamma tillbaka. Vi fortsätter att kaxa sedan puttar jag till honom så han åker bak lite.. Han blev mer förbannad, vi började tjaffsa ännu mer och till slut gav jag honom en örfil, eller två.. Vakten sa till oss att gå där ifrån.

Killen ville gå in igen men det fick han ju inte såklart efter som vi bråkat.. Då skrattar jag åt honom och han ska precis hoppa på mig men så hinner hans kompis och Ph hålla fast honom. De släpper honom och jag fortsätter att skratta. Då puttar han mig så hårt att jag trillar rätt ner på marken. Mitt ledband i foten blir ännu mer pajj och jag haltar runt. Till och med min sko flög av!

Då flippade jag ännu mer.. Ph och killens kompis bad mig att gå där ifrån medans de höll fast honom. Jag pratade med honom och han försökte ta sig loss hela tiden. Jag till och med slängde av hans keps. Killens kompis skriket åt mig att jag ska sluta hettsa honom och ba "Nej, jag står bara här.. och skrattar åt honom" , får ännu mer skäll från killens kompis. Då börjar han säga "Om jag släpper honom nu så kommer han gå på dig direkt" och då sa jag "Men släpp honom då, jag bryr mig inte" , men han släppte aldrig.. Jo just det, William som knappt gjorde nått utan att kolla på killen som puttade mig fick en spark i ryggen.

Polisen kommer.. En polis går fram till han killen jag bråkade med och jag står o tjaffsar med killens kompis och han håller på att skrika "Fan så jävla onödigt att du hettsa honom hela tiden, jag vill inte att han ska åka in, fattar du inte det eller!? Han har ju för fan damp, det är synd om honom". Då undrar jag, hur fan ska jag kunna veta om han har damp!?
Polisen kommer fram till mig och tar mig där ifrån och vill prata. Jag berättar vad han sa till Ph, att jag flippade på det, att han puttade mig.. Jag vågade inte ens säga att jag gav honom en örfil. William kommer och vi båda står och pratar med polisen. Vill ni göra en anmälan frågar han och jag sa nej, efter som jag flippade på honom också.. Sen börjar polismannen tjata om att vi har fått en varning. Poliserna går fram till killen jag bråka med och pratar med honom. Jag vänder mig om för att kolla på honom, ser att han pratar om mig eftersom jag har 6 polisögon stirrandes på mig. Polismannen kommer fram till mig igen och säger "Jag måste avvisa er från platsen. Går ni inte nu får ni åka med in". Vi gick, jag, Ph och William och killen som hade ringt polisen.

Problemet nu är att Ph fick massa skit av dessa killar för de tyckte att hon var på min sida, men hon var på ingens sida vilket jag förstår.. För det var egentligen mitt fel som allt detta hände pga att han sa så till Ph och för att jag har sånt jäkla temperament. Det är inte första gången jag slår till en kille.. Och såklart blir mitt temperament ännu värre när jag har druckit. Jag har sagt till Ph såhär att kommer hon få fortsatt med skit så får hon ge killarna mitt nummer så jag kan ta det för Ph har inte gjort något fel alls.

Nu känner jag mig hur dum som helst. Men som sagt jag är väl Liten och Tuff, eller!? Kommer jag fortsätta såhär kommer jag bli utsatt för något snart.. Jag hoppas att Ph vaknar snart för jag måste se hur det är med henne och be om ursäkt. Hon är ju så himlans go, min Ph.

Ska ta en till kopp kaffe nu så vi hörs senare!

/ Emma M Zoëga

Kommentarer
Postat av: josefine

jag tycker inte du ska få någon skit, det var du som försvarade både dig själv och din kompis? om jag inte missuppfattat allt. fin blogg! :) kram

2009-08-07 @ 12:18:58
URL: http://tyypjosefine.blogg.se/
Postat av: elina

va fin blogg du har ! :)

2009-08-07 @ 12:52:22
URL: http://elinaaandersson.blogg.se/
Postat av: Eob

hej, allt bra? ;)

2009-08-07 @ 13:01:10
URL: http://eobszone.blogg.se/
Postat av: josefine

sv: men man måste ju ställa upp för sina kompisar. :) tack! :D allt bra med dig? =)

2009-08-07 @ 13:43:15
URL: http://tyypjosefine.blogg.se/
Postat av: simone

Är du göteborgare ? :)

2009-08-07 @ 15:09:13
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Hannes

Vad skall du göra idag? Kram =)

2009-08-07 @ 16:32:55
URL: http://haannees.blogg.se/
Postat av: Jennica Björk

sv: hejhej :) ja det är bara bra med mig. själv?

2009-08-07 @ 17:24:39
URL: http://jennicabjork.blogg.se/
Postat av: Veronica

hej sötnos, allt väl? ;)

2009-08-07 @ 17:46:59
URL: http://mellbin.blogg.se/
Postat av: sandra

Hejsan ! Skulle du vilja rösta på "sandra" här



http://miimo.blogg.se/2009/august/finalisterna-ar.html



skulle betyda jätte mycket , den som vinner får en kryssning med båt, jag tänkte nämligen bjuda min föräldrar, så det skulle betyda jätte mycket :)

2009-08-07 @ 19:03:04
URL: http://benjerryglass.blogg.se/
Postat av: Andrea

Söt blogg! :)

2009-08-07 @ 19:10:45
URL: http://icycold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0