Sluta hoppa!!!

Igår flöt allting på som det skulle, tåget gick precis den tid som den skulle, 1410. Skönt, för när man är påväg hem efter har varit borta ett antal dagar, då vill man bara hem. Eller hur? MEN när vi kommer till Lerum stannar vi.. Då är det någon som har hoppat framför pendeltåget som låg framför oss i Partille så inga tåg fick passera Partille. 20 min går, 45 min går.. Mitt humör sjunker totalt. Dels för jag ville hem, dels för att jag skulle få träffa Robin en stund och för att varje gång jag åker tåg den streckan så är det alltid problem. Pappa har fått komma hämta mig flera gånger, fel på tågen så har blivit försenad i 3 timmar osv.

När det gått 1,5 timma utan att räddningstjänsten kan säga hur lång tid de behöver till blir mitt humör ännur sämre. Okej det här var inte SJ's fel MEN (ursäkta mig nu) MAN KAN VÄL FÖR HELVETE TÄNKA PÅ ATT SKICKA ERSÄTTNINGSBUSSAR? Det kom dem på också, 2 timmar senare.. Helt otroligt! Det komiska är att de skickar bara EN buss (en sådan skidbuss typ) där alla inte fick sittplats utan vi fick så och av säkerhetssjäl och enligt lag så får man inte stå i en sådan buss. Och alla fick inte ens plats, när bussen åkte i väg stod det flera som inte visste vart de skulle ta vägen.. Skulle de ringa taxi? Jag förstår inte riktigt vad SJ tänker med? Dem har gjort för många tabbar nu och detta var droppen. Och det är verkligen så typiskt att en självmordsbelägen person skulle hoppa just igår? SJ får skärpa sig nu om de vill ha sina kunder kvar.. Ett tips är att sänka priserna. Om SJ kommer fortsätta med sina misstag så tror jag att allt fler och fler kommer ta flyget istället, vilket betyder mer miljöförstöring.


Kommentarer
Postat av: Paulina

Läggav? Kommer ihåg när Vi åkte till sthlm i höstas, då snackade vi om det med.. Suck!

Glad att du är hemma nu iallafall ;D

2009-02-10 @ 12:30:28
URL: http://paoulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0