När det börjar komma nära..

..så börjar det bli läskigt, tycker jag.

När jag jobbar på Lindholmen Science Park så sitter jag alltid själv från halv tre till fem. Runt fyra tiden igår var det en man som blev knivskuren, precis utanför. Wtf!? Det är tur att vi har överfallslarm och ett backoffice rum.

I alla fall så är jag jätte trött idag. Och jag måste bara berätta en sjukt äcklig sak. Jag och Karin sitter och pratar och helt plötsligt blir jag helt tyst och kollar ut. Vet ni vad jag ser? Jo en skata som hackar sönder en annan fåger totalt. Utanför entren, så vi får plocka upp den stackars döda fågeln och slänga den. Fullt med fjädrar var det, och blod.. EW!

Vad har jag gjort idag? Jo just det, efter jobbet skyndade jag mig hem, käkade och sedan stack jag till frissan. Hon färgar mitt hår med världens bästa kur. Det är bättre än toning men sämre än färg. Det är som en inpackning fast med färg. Hur bra som helst. Det fulaste jag vet är när man går runt med super slitet hår bara för man vill ha långt? Come on, det hänger ju bara!

Nej nu ska jag sova, upp och jobba imorgon. Min underbara man ska jag mysa med imorn också och då har vi faktiskt 1 år och en månad. Wiho!

Jag avslutar kvällen med en utav världens goaste eller kankse gladaste bild på Maria och mig!

Maria och jag!

Sov gott.
/ Emma M Zoëga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0